클래스 | |
class | Adapter |
class | SeedVector |
함수 | |
void | setGenerator (G4INCL::IRandomGenerator *aGenerator) |
void | setSeeds (const SeedVector &sv) |
SeedVector | getSeeds () |
G4double | shoot () |
G4double | shoot0 () |
G4double | shoot1 () |
template<typename T > | |
T | shootInteger (T n) |
G4double | gauss (G4double sigma=1.) |
G4double | gaussWithMemory (G4double sigma=1.) |
ThreeVector | normVector (G4double norm=1.) |
ThreeVector | sphereVector (G4double rmax=1.) |
ThreeVector | gaussVector (G4double sigma=1.) |
Generate Gaussianly-distributed ThreeVectors. 더 자세히 ... | |
std::pair< G4double, G4double > | correlatedGaussian (const G4double corrCoeff, const G4double x0=0., const G4double sigma=1.) |
Generate pairs of correlated Gaussian random numbers. 더 자세히 ... | |
std::pair< G4double, G4double > | correlatedUniform (const G4double corrCoeff) |
Generate pairs of correlated uniform random numbers. 더 자세히 ... | |
void | deleteGenerator () |
G4bool | isInitialized () |
void | saveSeeds () |
Save the status of the random-number generator. 더 자세히 ... | |
SeedVector | getSavedSeeds () |
Get the saved status of the random-number generator. 더 자세히 ... | |
void | initialize (Config const *const) |
Initialize generator according to a Config object. 더 자세히 ... | |
Adapter const & | getAdapter () |
std::ostream & | operator<< (std::ostream &out, SeedVector const &sv) |
std::pair< G4double, G4double > G4INCL::Random::correlatedGaussian | ( | const G4double | corrCoeff, |
const G4double | x0 = 0. , |
||
const G4double | sigma = 1. |
||
) |
Generate pairs of correlated Gaussian random numbers.
G4INCLRandom.cc 파일의 159 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : gaussWithMemory(), x, y.
다음에 의해서 참조됨 : correlatedUniform().
Generate pairs of correlated uniform random numbers.
G4INCLRandom.cc 파일의 169 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : correlatedGaussian(), G4INCL::Math::gaussianCDF().
다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::ParticleSampler::sampleOneParticleWithFuzzyRPCorrelation().
void G4INCL::Random::deleteGenerator | ( | ) |
Delete the generator
G4INCLRandom.cc 파일의 174 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : theGenerator.
다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::INCL::~INCL().
Generate random numbers using gaussian distribution.
G4INCLRandom.cc 파일의 114 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : G4INCL::DeJongSpin::shoot().
다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::NNToMissingStrangenessChannel::fillFinalState(), G4INCL::NpiToMissingStrangenessChannel::fillFinalState(), gaussVector().
ThreeVector G4INCL::Random::gaussVector | ( | G4double | sigma = 1. | ) |
Generate Gaussianly-distributed ThreeVectors.
Generate ThreeVectors that are distributed as a three-dimensional Gaussian of the given sigma.
G4INCLRandom.cc 파일의 154 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : gauss(), G4INCL::Math::oneOverSqrtThree.
다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::DeJongSpin::shoot().
Generate random numbers using gaussian distribution to be used only for correlated pairs
G4INCLRandom.cc 파일의 118 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : G4ThreadLocal, shoot(), shoot0(), G4INCL::Math::twoPi.
다음에 의해서 참조됨 : correlatedGaussian().
Adapter const & G4INCL::Random::getAdapter | ( | ) |
G4INCLRandom.cc 파일의 231 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::PiNToMultiPionsChannel::isospinRepartition(), G4INCL::NNEtaToMultiPionsChannel::isospinRepartition(), G4INCL::NNToMultiPionsChannel::isospinRepartition(), G4INCL::NNOmegaToMultiPionsChannel::isospinRepartition(), G4INCL::INCL::makeCompoundNucleus(), G4INCL::ProjectileRemnant::shuffleStoredComponents().
SeedVector G4INCL::Random::getSavedSeeds | ( | ) |
Get the saved status of the random-number generator.
G4INCLRandom.cc 파일의 202 번째 라인에서 정의되었습니다.
SeedVector G4INCL::Random::getSeeds | ( | ) |
Get the seeds of the current generator.
G4INCLRandom.cc 파일의 89 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : theGenerator.
다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::CascadeAction::afterAvatarDefaultAction(), G4INCL::CascadeAction::beforeAvatarDefaultAction(), G4INCL::IAvatar::fillFinalState(), G4INCL::INCL::finalizeGlobalInfo(), G4INCL::InteractionAvatar::postInteraction().
void G4INCL::Random::initialize | ( | Config const * const | ) |
Initialize generator according to a Config object.
G4INCLRandom.cc 파일의 209 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : G4INCL::Ranecu3Type, G4INCL::RanecuType, setGenerator().
다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::INCL::INCL().
G4bool G4INCL::Random::isInitialized | ( | ) |
Check if the generator is initialized.
G4INCLRandom.cc 파일의 183 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : theGenerator.
다음에 의해서 참조됨 : G4CsvRNtupleManager::GetTNtupleRow(), G4Hdf5RNtupleManager::GetTNtupleRow(), G4RootRNtupleManager::GetTNtupleRow(), G4XmlRNtupleManager::GetTNtupleRow(), setGenerator().
ThreeVector G4INCL::Random::normVector | ( | G4double | norm = 1. | ) |
Generate isotropically-distributed ThreeVectors of given norm.
G4INCLRandom.cc 파일의 138 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : shoot(), G4INCL::Math::twoPi.
다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::EtaNElasticChannel::fillFinalState(), G4INCL::NLToNSChannel::fillFinalState(), G4INCL::NSToNLChannel::fillFinalState(), G4INCL::PiNToOmegaChannel::fillFinalState(), G4INCL::NKElasticChannel::fillFinalState(), G4INCL::NSToNSChannel::fillFinalState(), G4INCL::NYElasticChannel::fillFinalState(), G4INCL::NKToNKChannel::fillFinalState(), G4INCL::OmegaNElasticChannel::fillFinalState(), G4INCL::OmegaNToPiNChannel::fillFinalState(), G4INCL::RecombinationChannel::fillFinalState(), G4INCL::PhaseSpaceKopylov::generate(), G4INCL::PhaseSpaceRauboldLynch::generateEvent(), G4INCL::NKbToSpiChannel::KaonMomentum(), G4INCL::NKbToNKbChannel::KaonMomentum(), G4INCL::NKbElasticChannel::KaonMomentum(), G4INCL::NpiToSKChannel::KaonMomentum(), G4INCL::NKbToLpiChannel::KaonMomentum(), G4INCL::NpiToLKChannel::KaonMomentum(), G4INCL::ParticleSampler::sampleOneParticleWithFuzzyRPCorrelation(), G4INCL::ParticleSampler::sampleOneParticleWithoutRPCorrelation(), sphereVector().
std::ostream& G4INCL::Random::operator<< | ( | std::ostream & | out, |
SeedVector const & | sv | ||
) |
G4INCLRandomSeedVector.cc 파일의 50 번째 라인에서 정의되었습니다.
void G4INCL::Random::saveSeeds | ( | ) |
Save the status of the random-number generator.
G4INCLRandom.cc 파일의 195 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : theGenerator.
void G4INCL::Random::setGenerator | ( | G4INCL::IRandomGenerator * | aGenerator | ) |
Set the random number generator implementation to be used globally by INCL.
G4INCLRandom.cc 파일의 72 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : INCL_ERROR, isInitialized(), theGenerator.
다음에 의해서 참조됨 : initialize().
void G4INCL::Random::setSeeds | ( | const SeedVector & | sv | ) |
Set the seeds of the current generator.
G4INCLRandom.cc 파일의 85 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : theGenerator.
G4double G4INCL::Random::shoot | ( | ) |
Generate flat distribution of random numbers.
G4INCLRandom.cc 파일의 93 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : theGenerator.
다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::PhaseSpaceKopylov::betaKopylov(), G4INCL::DeltaDecayChannel::computeDecayTime(), G4INCL::PionResonanceDecayChannel::computeDecayTime(), G4INCL::SigmaZeroDecayChannel::computeDecayTime(), G4INCL::PhaseSpaceRauboldLynch::computeWeight(), G4INCL::Nucleus::decayInsideStrangeParticles(), G4INCL::IsotopicDistribution::drawRandomIsotope(), G4INCL::NDeltaToDeltaLKChannel::fillFinalState(), G4INCL::NKbToS2piChannel::fillFinalState(), G4INCL::NpiToSKpiChannel::fillFinalState(), G4INCL::NKbToSpiChannel::fillFinalState(), G4INCL::OmegaNToPiNChannel::fillFinalState(), G4INCL::NKToNK2piChannel::fillFinalState(), G4INCL::OmegaNToPiPiNChannel::fillFinalState(), G4INCL::EtaNElasticChannel::fillFinalState(), G4INCL::NLToNSChannel::fillFinalState(), G4INCL::NKToNKpiChannel::fillFinalState(), G4INCL::PiNElasticChannel::fillFinalState(), G4INCL::PiNToEtaChannel::fillFinalState(), G4INCL::NNEtaToMultiPionsChannel::fillFinalState(), G4INCL::EtaNToPiNChannel::fillFinalState(), G4INCL::NNOmegaToMultiPionsChannel::fillFinalState(), G4INCL::NDeltaToDeltaSKChannel::fillFinalState(), G4INCL::NDeltaToNLKChannel::fillFinalState(), G4INCL::NNToMissingStrangenessChannel::fillFinalState(), G4INCL::NNToMultiPionsChannel::fillFinalState(), G4INCL::NpiToSKChannel::fillFinalState(), G4INCL::NDeltaToNNKKbChannel::fillFinalState(), G4INCL::NpiToNKKbChannel::fillFinalState(), G4INCL::EtaNToPiPiNChannel::fillFinalState(), G4INCL::NDeltaToNSKChannel::fillFinalState(), G4INCL::NNToNLK2piChannel::fillFinalState(), G4INCL::NNToNLKChannel::fillFinalState(), G4INCL::NNToNLKpiChannel::fillFinalState(), G4INCL::NNToNSKChannel::fillFinalState(), G4INCL::NNToNNEtaChannel::fillFinalState(), G4INCL::NKbToL2piChannel::fillFinalState(), G4INCL::NNToNNKKbChannel::fillFinalState(), G4INCL::NNToNNOmegaChannel::fillFinalState(), G4INCL::NNToNSK2piChannel::fillFinalState(), G4INCL::NKbToNKb2piChannel::fillFinalState(), G4INCL::NNToNSKpiChannel::fillFinalState(), G4INCL::NpiToLK2piChannel::fillFinalState(), G4INCL::NpiToLKpiChannel::fillFinalState(), G4INCL::NKbToNKbpiChannel::fillFinalState(), G4INCL::NpiToMissingStrangenessChannel::fillFinalState(), G4INCL::NpiToSK2piChannel::fillFinalState(), G4INCL::NDeltaOmegaProductionChannel::fillFinalState(), G4INCL::DeltaProductionChannel::fillFinalState(), G4INCL::NDeltaEtaProductionChannel::fillFinalState(), G4INCL::NeutralKaonDecayChannel::fillFinalState(), G4INCL::ElasticChannel::fillFinalState(), G4INCL::PionResonanceDecayChannel::fillFinalState(), G4INCL::DeltaDecayChannel::fillFinalState(), G4AblaRandom::flat(), gaussWithMemory(), G4INCL::PhaseSpaceRauboldLynch::generate(), G4INCL::BinaryCollisionAvatar::getChannel(), G4INCL::SurfaceAvatar::getChannel(), G4INCL::NNOmegaToMultiPionsChannel::inter2Part(), G4INCL::NNToMultiPionsChannel::inter2Part(), G4INCL::NNEtaToMultiPionsChannel::inter2Part(), G4INCL::PauliGlobal::isBlocked(), G4INCL::PauliStandard::isBlocked(), G4INCL::PiNToMultiPionsChannel::isospinRepartition(), G4INCL::NNEtaToMultiPionsChannel::isospinRepartition(), G4INCL::NNToMultiPionsChannel::isospinRepartition(), G4INCL::NNOmegaToMultiPionsChannel::isospinRepartition(), G4INCL::NpiToSKChannel::KaonMomentum(), G4INCL::NKbToSpiChannel::KaonMomentum(), G4INCL::NKbToNKbChannel::KaonMomentum(), G4INCL::NKbToLpiChannel::KaonMomentum(), G4INCL::NKbElasticChannel::KaonMomentum(), G4INCL::NpiToLKChannel::KaonMomentum(), normVector(), G4INCL::INCL::preCascade(), G4INCL::StrangeAbsorbtionChannel::sampleAngles(), G4INCL::SigmaZeroDecayChannel::sampleAngles(), G4INCL::PionResonanceDecayChannel::sampleAngles(), G4INCL::DeltaDecayChannel::sampleAngles(), G4INCL::NDeltaToDeltaLKChannel::sampleDeltaMass(), G4INCL::NDeltaToDeltaSKChannel::sampleDeltaMass(), G4INCL::DeltaProductionChannel::sampleDeltaMass(), G4INCL::NDeltaEtaProductionChannel::sampleDeltaMass(), G4INCL::NDeltaOmegaProductionChannel::sampleDeltaMass(), G4INCL::ParticleSampler::sampleOneParticleWithoutRPCorrelation(), shoot0(), shoot1().
G4double G4INCL::Random::shoot0 | ( | ) |
Return a random number in the ]0,1] interval
G4INCLRandom.cc 파일의 100 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : shoot().
다음에 의해서 참조됨 : gaussWithMemory(), G4INCL::INCL::preCascade(), sphereVector().
G4double G4INCL::Random::shoot1 | ( | ) |
Return a random number in the [0,1[ interval
G4INCLRandom.cc 파일의 107 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : shoot().
다음에 의해서 참조됨 : shootInteger().
T G4INCL::Random::shootInteger | ( | T | n | ) |
Return a random integer in the [0,n[ interval
G4INCLRandom.hh 파일의 96 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::Random::Adapter::operator()().
ThreeVector G4INCL::Random::sphereVector | ( | G4double | rmax = 1. | ) |
Generate ThreeVectors that are uniformly distributed in a sphere of radius rmax.
G4INCLRandom.cc 파일의 150 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : normVector(), G4INCL::Math::pow13(), shoot0().
다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::ParticleSampler::sampleOneParticleWithFuzzyRPCorrelation(), G4INCL::ParticleSampler::sampleOneParticleWithRPCorrelation().