Geant4  v4-10.4-release
 모두 클래스 네임스페이스들 파일들 함수 변수 타입정의 열거형 타입 열거형 멤버 Friends 매크로 그룹들 페이지들
Public 멤버 함수 | 정적 Public 멤버 함수 | 정적 Public 속성 | Protected 멤버 함수 | Protected 속성 | 정적 Protected 속성 | Private 속성 | 모든 멤버 목록
G4INCL::DecayAvatar 클래스 참조

#include <G4INCLDecayAvatar.hh>

G4INCL::DecayAvatar에 대한 상속 다이어그램 :
G4INCL::InteractionAvatar G4INCL::IAvatar

Public 멤버 함수

 DecayAvatar (G4INCL::Particle *aParticle, G4double time, G4INCL::Nucleus *aNucleus, G4bool force=false)
 
 DecayAvatar (G4INCL::Particle *aParticle, G4INCL::Particle *bParticle, G4double time, G4INCL::Nucleus *aNucleus, G4bool force=false)
 
virtual ~DecayAvatar ()
 
IChannelgetChannel ()
 
void fillFinalState (FinalState *fs)
 
virtual void preInteraction ()
 
virtual void postInteraction (FinalState *fs)
 
ParticleList getParticles () const
 
std::string dump () const
 
FinalStategetFinalState ()
 
G4double getTime () const
 
AvatarType getType () const
 
G4bool isACollision () const
 
G4bool isADecay () const
 
void setType (AvatarType t)
 
long getID () const
 
std::string toString ()
 

정적 Public 멤버 함수

static void deleteBackupParticles ()
 Release the memory allocated for the backup particles. 더 자세히 ...
 

정적 Public 속성

static const G4double locEAccuracy = 1.E-4
 Target accuracy in the determination of the local-energy Q-value. 더 자세히 ...
 
static const G4int maxIterLocE = 50
 Max number of iterations for the determination of the local-energy Q-value. 더 자세히 ...
 

Protected 멤버 함수

G4bool bringParticleInside (Particle *const p)
 
void preInteractionLocalEnergy (Particle *const p)
 Apply local-energy transformation, if appropriate. 더 자세히 ...
 
void preInteractionBlocking ()
 Store the state of the particles before the interaction. 더 자세히 ...
 
void restoreParticles () const
 Restore the state of both particles. 더 자세히 ...
 
G4bool shouldUseLocalEnergy () const
 true if the given avatar should use local energy 더 자세히 ...
 
G4bool enforceEnergyConservation (FinalState *const fs)
 Enforce energy conservation. 더 자세히 ...
 

Protected 속성

NucleustheNucleus
 
Particleparticle1
 
Particleparticle2
 
ThreeVector boostVector
 
G4double oldTotalEnergy
 
G4double oldXSec
 
G4bool isPiN
 
G4double weight
 
ParticleList modified
 
ParticleList created
 
ParticleList modifiedAndCreated
 
ParticleList Destroyed
 
ParticleList ModifiedAndDestroyed
 
G4double theTime
 

정적 Protected 속성

static G4ThreadLocal ParticlebackupParticle1 = NULL
 
static G4ThreadLocal ParticlebackupParticle2 = NULL
 

Private 속성

G4bool forced
 
ThreeVector const incidentDirection
 

상세한 설명

Decay avatar

The reflection avatar is created when a particle reaches the boundary of the nucleus. At this point it can either be reflected from the boundary or exit the nucleus.

G4INCLDecayAvatar.hh 파일의 55 번째 라인에서 정의되었습니다.

생성자 & 소멸자 문서화

G4INCL::DecayAvatar::DecayAvatar ( G4INCL::Particle aParticle,
G4double  time,
G4INCL::Nucleus aNucleus,
G4bool  force = false 
)

G4INCLDecayAvatar.cc 파일의 52 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음을 참조함 : G4INCL::DecayAvatarType, G4INCL::IAvatar::setType().

G4INCL::DecayAvatar::DecayAvatar ( G4INCL::Particle aParticle,
G4INCL::Particle bParticle,
G4double  time,
G4INCL::Nucleus aNucleus,
G4bool  force = false 
)

G4INCLDecayAvatar.cc 파일의 59 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음을 참조함 : G4INCL::DecayAvatarType, G4INCL::IAvatar::setType().

G4INCL::DecayAvatar::~DecayAvatar ( )
virtual

G4INCLDecayAvatar.cc 파일의 66 번째 라인에서 정의되었습니다.

멤버 함수 문서화

G4bool G4INCL::InteractionAvatar::bringParticleInside ( Particle *const  p)
protectedinherited
void G4INCL::InteractionAvatar::deleteBackupParticles ( )
staticinherited

Release the memory allocated for the backup particles.

G4INCLInteractionAvatar.cc 파일의 87 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음을 참조함 : G4INCL::InteractionAvatar::backupParticle1, G4INCL::InteractionAvatar::backupParticle2.

다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::INCL::~INCL().

std::string G4INCL::DecayAvatar::dump ( ) const
virtual

G4INCL::IAvatar를 구현.

G4INCLDecayAvatar.cc 파일의 207 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음을 참조함 : G4INCL::Particle::dump(), G4INCL::InteractionAvatar::particle1, ss, G4INCL::IAvatar::theTime.

G4bool G4INCL::InteractionAvatar::enforceEnergyConservation ( FinalState *const  fs)
protectedinherited

Enforce energy conservation.

Final states generated by the channels might violate energy conservation because of different reasons (energy-dependent potentials, local energy...). This conservation law must therefore be enforced by hand. We do so by rescaling the momenta of the final-state particles in the CM frame. If this turns out to be impossible, this method returns false.

반환값
true if the algorithm succeeded

G4INCLInteractionAvatar.cc 파일의 359 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음을 참조함 : G4INCL::InteractionAvatar::boostVector, G4INCL::Store::getBook(), G4INCL::Particle::getMass(), G4INCL::Nucleus::getStore(), G4INCL::FinalState::getTotalEnergyBeforeInteraction(), INCL_DEBUG, G4INCL::Book::incrementEnergyViolationInteraction(), G4INCL::ParticleTable::minDeltaMass, G4INCL::InteractionAvatar::modified, G4INCL::InteractionAvatar::modifiedAndCreated, G4INCL::InteractionAvatar::shouldUseLocalEnergy(), G4INCL::RootFinder::solve(), G4INCL::RootFinder::Solution::success, G4INCL::InteractionAvatar::theNucleus, G4INCL::InteractionAvatar::violationEFunctor, G4INCL::RootFinder::Solution::x.

다음에 의해서 참조됨 : postInteraction(), G4INCL::InteractionAvatar::postInteraction().

void G4INCL::DecayAvatar::fillFinalState ( FinalState fs)
G4INCL::IChannel * G4INCL::DecayAvatar::getChannel ( )
virtual
FinalState * G4INCL::IAvatar::getFinalState ( )
inherited
long G4INCL::IAvatar::getID ( ) const
inlineinherited
ParticleList G4INCL::DecayAvatar::getParticles ( ) const
inlinevirtual

G4INCL::IAvatar를 구현.

G4INCLDecayAvatar.hh 파일의 67 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음을 참조함 : G4INCL::InteractionAvatar::particle1.

G4double G4INCL::IAvatar::getTime ( ) const
inlineinherited
AvatarType G4INCL::IAvatar::getType ( ) const
inlineinherited
G4bool G4INCL::IAvatar::isACollision ( ) const
inlineinherited

G4INCLIAvatar.hh 파일의 91 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음을 참조함 : G4INCL::CollisionAvatarType.

다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::CascadeAction::afterAvatarDefaultAction().

G4bool G4INCL::IAvatar::isADecay ( ) const
inlineinherited

G4INCLIAvatar.hh 파일의 92 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음을 참조함 : G4INCL::DecayAvatarType.

다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::CascadeAction::afterAvatarDefaultAction().

void G4INCL::DecayAvatar::postInteraction ( FinalState fs)
virtual
void G4INCL::DecayAvatar::preInteraction ( )
virtual

G4INCL::IAvatar를 구현.

G4INCLDecayAvatar.cc 파일의 96 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음을 참조함 : G4INCL::InteractionAvatar::preInteraction().

void G4INCL::InteractionAvatar::preInteractionBlocking ( )
protectedinherited

Store the state of the particles before the interaction.

If the interaction cannot be realised for any reason, we will need to restore the particle state as it was before. This is done by calling the restoreParticles() method.

G4INCLInteractionAvatar.cc 파일의 95 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음을 참조함 : G4INCL::InteractionAvatar::backupParticle1, G4INCL::InteractionAvatar::backupParticle2, G4INCL::Particle::getEnergy(), G4INCL::Particle::getPotentialEnergy(), G4INCL::InteractionAvatar::oldTotalEnergy, G4INCL::InteractionAvatar::oldXSec, G4INCL::InteractionAvatar::particle1, G4INCL::InteractionAvatar::particle2, G4INCL::CrossSections::total().

다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::InteractionAvatar::preInteraction().

void G4INCL::InteractionAvatar::preInteractionLocalEnergy ( Particle *const  p)
protectedinherited

Apply local-energy transformation, if appropriate.

매개변수
pparticle to apply the transformation to

G4INCLInteractionAvatar.cc 파일의 115 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음을 참조함 : G4INCL::Particle::isMeson(), G4INCL::InteractionAvatar::shouldUseLocalEnergy(), G4INCL::InteractionAvatar::theNucleus, G4INCL::KinematicsUtils::transformToLocalEnergyFrame().

다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::InteractionAvatar::preInteraction().

void G4INCL::InteractionAvatar::restoreParticles ( ) const
protectedinherited

Restore the state of both particles.

The state must first be stored by calling preInteractionBlocking().

G4INCLInteractionAvatar.cc 파일의 340 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음을 참조함 : G4INCL::InteractionAvatar::particle2.

다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::BinaryCollisionAvatar::getChannel(), postInteraction(), G4INCL::InteractionAvatar::postInteraction().

void G4INCL::IAvatar::setType ( AvatarType  t)
inlineinherited
G4bool G4INCL::InteractionAvatar::shouldUseLocalEnergy ( ) const
protectedinherited
std::string G4INCL::IAvatar::toString ( )
inherited

멤버 데이타 문서화

G4ThreadLocal Particle * G4INCL::InteractionAvatar::backupParticle1 = NULL
staticprotectedinherited
G4ThreadLocal Particle * G4INCL::InteractionAvatar::backupParticle2 = NULL
staticprotectedinherited
ThreeVector G4INCL::InteractionAvatar::boostVector
protectedinherited
ParticleList G4INCL::InteractionAvatar::created
protectedinherited

G4INCLInteractionAvatar.hh 파일의 223 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : postInteraction(), G4INCL::InteractionAvatar::postInteraction().

ParticleList G4INCL::InteractionAvatar::Destroyed
protectedinherited

G4INCLInteractionAvatar.hh 파일의 223 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : postInteraction(), G4INCL::InteractionAvatar::postInteraction().

G4bool G4INCL::DecayAvatar::forced
private

G4INCLDecayAvatar.hh 파일의 75 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : postInteraction().

ThreeVector const G4INCL::DecayAvatar::incidentDirection
private

G4INCLDecayAvatar.hh 파일의 76 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : getChannel().

G4bool G4INCL::InteractionAvatar::isPiN
protectedinherited

G4INCLInteractionAvatar.hh 파일의 111 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::BinaryCollisionAvatar::getChannel(), G4INCL::InteractionAvatar::shouldUseLocalEnergy().

const G4double G4INCL::InteractionAvatar::locEAccuracy = 1.E-4
staticinherited

Target accuracy in the determination of the local-energy Q-value.

G4INCLInteractionAvatar.hh 파일의 68 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::InteractionAvatar::ViolationEMomentumFunctor::scaleParticleMomenta(), G4INCL::InteractionAvatar::ViolationEEnergyFunctor::setParticleEnergy().

const G4int G4INCL::InteractionAvatar::maxIterLocE = 50
staticinherited

Max number of iterations for the determination of the local-energy Q-value.

G4INCLInteractionAvatar.hh 파일의 70 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::InteractionAvatar::ViolationEMomentumFunctor::scaleParticleMomenta(), G4INCL::InteractionAvatar::ViolationEEnergyFunctor::setParticleEnergy().

ParticleList G4INCL::InteractionAvatar::modified
protectedinherited
ParticleList G4INCL::InteractionAvatar::modifiedAndCreated
protectedinherited
ParticleList G4INCL::InteractionAvatar::ModifiedAndDestroyed
protectedinherited

G4INCLInteractionAvatar.hh 파일의 223 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : postInteraction(), G4INCL::InteractionAvatar::postInteraction().

G4double G4INCL::InteractionAvatar::oldTotalEnergy
protectedinherited

G4INCLInteractionAvatar.hh 파일의 110 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : postInteraction(), G4INCL::InteractionAvatar::postInteraction(), G4INCL::InteractionAvatar::preInteractionBlocking().

G4double G4INCL::InteractionAvatar::oldXSec
protectedinherited

G4INCLInteractionAvatar.hh 파일의 110 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::BinaryCollisionAvatar::postInteraction(), G4INCL::InteractionAvatar::preInteractionBlocking().

Particle* G4INCL::InteractionAvatar::particle1
protectedinherited
Particle * G4INCL::InteractionAvatar::particle2
protectedinherited
Nucleus* G4INCL::InteractionAvatar::theNucleus
protectedinherited
G4double G4INCL::IAvatar::theTime
protectedinherited

G4INCLIAvatar.hh 파일의 102 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::ParticleEntryAvatar::dump(), G4INCL::BinaryCollisionAvatar::dump(), dump(), G4INCL::SurfaceAvatar::dump().

G4double G4INCL::InteractionAvatar::weight
protectedinherited

G4INCLInteractionAvatar.hh 파일의 112 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : G4INCL::BinaryCollisionAvatar::getChannel(), G4INCL::InteractionAvatar::postInteraction().


이 클래스에 대한 문서화 페이지는 다음의 파일들로부터 생성되었습니다.: