#include <Vector3D.h>
Public 타입 | |
enum | |
Public 멤버 함수 | |
Vector3D () | |
Vector3D (float x1, float y1, float z1) | |
Vector3D (const float *a) | |
Vector3D (const Vector3D< float > &v) | |
Vector3D (const BasicVector3D< float > &v) | |
~Vector3D () | |
Vector3D< float > & | operator= (const Vector3D< float > &v) |
Vector3D< float > & | operator= (const BasicVector3D< float > &v) |
Vector3D< float > & | transform (const Transform3D &m) |
operator float * () | |
operator const float * () const | |
operator CLHEP::Hep3Vector () const | |
BasicVector3D< float > & | operator+= (const BasicVector3D< float > &v) |
BasicVector3D< float > & | operator-= (const BasicVector3D< float > &v) |
BasicVector3D< float > & | operator*= (double a) |
BasicVector3D< float > & | operator/= (double a) |
float | operator() (int i) const |
float & | operator() (int i) |
float | operator[] (int i) const |
float & | operator[] (int i) |
float | x () const |
float | y () const |
float | z () const |
void | setX (floata) |
void | setY (floata) |
void | setZ (floata) |
void | set (floatx1, floaty1, floatz1) |
float | perp2 () const |
float | perp2 (const BasicVector3D< float > &v) const |
float | perp () const |
float | perp (const BasicVector3D< float > &v) const |
float | rho () const |
void | setPerp (floatrh) |
float | mag2 () const |
float | mag () const |
float | r () const |
float | phi () const |
float | theta () const |
float | cosTheta () const |
float | getR () const |
float | getPhi () const |
float | getTheta () const |
void | setMag (floatma) |
void | setR (floatma) |
void | setPhi (floatph) |
void | setTheta (floatth) |
float | pseudoRapidity () const |
float | eta () const |
float | getEta () const |
void | setEta (floata) |
float | dot (const BasicVector3D< float > &v) const |
BasicVector3D< float > | cross (const BasicVector3D< float > &v) const |
float | angle (const BasicVector3D< float > &v) const |
BasicVector3D< float > | unit () const |
BasicVector3D< float > | orthogonal () const |
BasicVector3D< float > & | rotateX (floata) |
BasicVector3D< float > & | rotateY (floata) |
BasicVector3D< float > & | rotateZ (floata) |
BasicVector3D< float > & | rotate (floata, const BasicVector3D< float > &v) |
Protected 속성 | |
float | v_ [3] |
Geometrical 3D Vector with components of float type.
Vector3D.h 파일의 43 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inherited |
Safe indexing of the coordinates when using with matrices, arrays, etc.
BasicVector3D.h 파일의 41 번째 라인에서 정의되었습니다.
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inline |
Default constructor.
Vector3D.h 파일의 47 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inline |
Constructor from three numbers.
Vector3D.h 파일의 51 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineexplicit |
Constructor from array of floats.
Vector3D.h 파일의 55 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inline |
Copy constructor.
Vector3D.h 파일의 60 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inline |
Constructor from BasicVector3D<float>.
Vector3D.h 파일의 64 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inline |
Destructor.
Vector3D.h 파일의 68 번째 라인에서 정의되었습니다.
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inherited |
Returns angle w.r.t. another vector.
|
inlineinherited |
Gets cosine of polar angle.
BasicVector3D.h 파일의 211 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Vector product.
BasicVector3D.h 파일의 275 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Scalar product.
BasicVector3D.h 파일의 269 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Gets pseudo-rapidity.
BasicVector3D.h 파일의 254 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Gets pseudo-rapidity.
BasicVector3D.h 파일의 257 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Gets phi-component in spherical coordinate system
BasicVector3D.h 파일의 218 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Gets r-component in spherical coordinate system
BasicVector3D.h 파일의 215 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Gets theta-component in spherical coordinate system
BasicVector3D.h 파일의 221 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Gets magnitude of the vector.
BasicVector3D.h 파일의 195 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Gets magnitude squared of the vector.
BasicVector3D.h 파일의 192 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Conversion (cast) to CLHEP::Hep3Vector. This operator is needed only for backward compatibility and in principle should not exit.
BasicVector3D.h 파일의 85 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Conversion (cast) to ordinary const array.
BasicVector3D.h 파일의 78 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Conversion (cast) to ordinary array.
BasicVector3D.h 파일의 74 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Gets components by index.
BasicVector3D.h 파일의 123 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Sets components by index.
BasicVector3D.h 파일의 130 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Multiplication by scalar.
BasicVector3D.h 파일의 108 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Addition.
BasicVector3D.h 파일의 98 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Subtraction.
BasicVector3D.h 파일의 103 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Division by scalar.
BasicVector3D.h 파일의 113 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inline |
Assignment.
Vector3D.h 파일의 72 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : HepGeom::BasicVector3D< T >::set(), HepGeom::BasicVector3D< T >::x(), HepGeom::BasicVector3D< T >::y(), HepGeom::BasicVector3D< T >::z().
|
inline |
Assignment from BasicVector3D<float>.
Vector3D.h 파일의 78 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : HepGeom::BasicVector3D< T >::set(), HepGeom::BasicVector3D< T >::x(), HepGeom::BasicVector3D< T >::y(), HepGeom::BasicVector3D< T >::z().
|
inlineinherited |
Gets components by index.
BasicVector3D.h 파일의 126 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Sets components by index.
BasicVector3D.h 파일의 133 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Returns orthogonal vector.
BasicVector3D.h 파일의 312 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Gets transverse component.
BasicVector3D.h 파일의 172 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Returns transverse component w.r.t. given axis.
BasicVector3D.h 파일의 290 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Gets transverse component squared.
BasicVector3D.h 파일의 169 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Returns transverse component w.r.t. given axis squared.
BasicVector3D.h 파일의 283 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Gets azimuth angle.
BasicVector3D.h 파일의 201 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inherited |
Gets pseudo-rapidity: -ln(tan(theta/2))
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inlineinherited |
Gets r-component in spherical coordinate system
BasicVector3D.h 파일의 198 번째 라인에서 정의되었습니다.
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inlineinherited |
Gets rho-component in cylindrical coordinate system
BasicVector3D.h 파일의 175 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inherited |
Rotates around the axis specified by another vector.
|
inherited |
Rotates around x-axis.
|
inherited |
Rotates around y-axis.
|
inherited |
Rotates around z-axis.
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inlineinherited |
Sets components in cartesian coordinate system.
BasicVector3D.h 파일의 161 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inherited |
Sets pseudo-rapidity, keeping magnitude and phi fixed.
|
inlineinherited |
Sets magnitude.
BasicVector3D.h 파일의 225 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Sets transverse component keeping phi and z constant.
BasicVector3D.h 파일의 179 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Sets phi-component in spherical coordinate system.
BasicVector3D.h 파일의 236 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Sets r-component in spherical coordinate system.
BasicVector3D.h 파일의 233 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Sets theta-component in spherical coordinate system.
BasicVector3D.h 파일의 239 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Sets x-component in cartesian coordinate system.
BasicVector3D.h 파일의 151 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Sets y-component in cartesian coordinate system.
BasicVector3D.h 파일의 154 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Sets z-component in cartesian coordinate system.
BasicVector3D.h 파일의 157 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Gets polar angle.
BasicVector3D.h 파일의 206 번째 라인에서 정의되었습니다.
Vector3D< float > & HepGeom::Vector3D< float >::transform | ( | const Transform3D & | m | ) |
Transformation by Transform3D.
Vector3D.cc 파일의 11 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : HepGeom::BasicVector3D< T >::set(), HepGeom::BasicVector3D< T >::x(), HepGeom::Transform3D::xx(), HepGeom::Transform3D::xy(), HepGeom::Transform3D::xz(), HepGeom::BasicVector3D< T >::y(), HepGeom::Transform3D::yx(), HepGeom::Transform3D::yy(), HepGeom::Transform3D::yz(), HepGeom::BasicVector3D< T >::z(), HepGeom::Transform3D::zx(), HepGeom::Transform3D::zy(), HepGeom::Transform3D::zz().
|
inlineinherited |
Returns unit vector parallel to this.
BasicVector3D.h 파일의 304 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Gets x-component in cartesian coordinate system.
BasicVector3D.h 파일의 141 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Gets y-component in cartesian coordinate system.
BasicVector3D.h 파일의 144 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
inlineinherited |
Gets z-component in cartesian coordinate system.
BasicVector3D.h 파일의 147 번째 라인에서 정의되었습니다.
|
protectedinherited |
BasicVector3D.h 파일의 29 번째 라인에서 정의되었습니다.