#include <Plane3D.h>
Public 멤버 함수 | |
Plane3D () | |
Plane3D (T a1, T b1, T c1, T d1) | |
Plane3D (const Normal3D< T > &n, const Point3D< T > &p) | |
Plane3D (const Point3D< T > &p1, const Point3D< T > &p2, const Point3D< T > &p3) | |
Plane3D (const Plane3D< float > &p) | |
~Plane3D () | |
Plane3D< T > & | operator= (const Plane3D< T > &p) |
T | a () const |
T | b () const |
T | c () const |
T | d () const |
Normal3D< T > | normal () const |
Plane3D< T > & | normalize () |
T | distance (const Point3D< T > &p) const |
Point3D< T > | point (const Point3D< T > &p) const |
Point3D< T > | point () const |
bool | operator== (const Plane3D< T > &p) const |
bool | operator!= (const Plane3D< T > &p) const |
Plane3D< T > & | transform (const Transform3D &m) |
Protected 속성 | |
T | a_ |
T | b_ |
T | c_ |
T | d_ |
관련된 함수들 | |
(다음은 멤버 함수들이 아닙니다. 주의하십시오.) | |
std::ostream & | operator<< (std::ostream &os, const Plane3D< float > &p) |
std::ostream & | operator<< (std::ostream &os, const Plane3D< double > &p) |
Template class for geometrical plane in 3D.
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Returns the a-coefficient in the plane equation: a*x+b*y+c*z+d=0.
Plane3D.h 파일의 77 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음에 의해서 참조됨 : G4VSceneHandler::CreateSectionSolid(), HepGeom::Plane3D< G4double >::distance(), HepGeom::Plane3D< G4double >::operator!=(), HepGeom::Plane3D< G4double >::operator==(), HepGeom::Plane3D< G4double >::point().
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Returns the b-coefficient in the plane equation: a*x+b*y+c*z+d=0.
Plane3D.h 파일의 80 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음에 의해서 참조됨 : G4VSceneHandler::CreateSectionSolid(), HepGeom::Plane3D< G4double >::distance(), HepGeom::Plane3D< G4double >::operator!=(), HepGeom::Plane3D< G4double >::operator==(), HepGeom::Plane3D< G4double >::point().
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Returns the c-coefficient in the plane equation: a*x+b*y+c*z+d=0.
Plane3D.h 파일의 83 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음에 의해서 참조됨 : G4VSceneHandler::CreateSectionSolid(), HepGeom::Plane3D< G4double >::distance(), HepGeom::Plane3D< G4double >::operator!=(), HepGeom::Plane3D< G4double >::operator==(), HepGeom::Plane3D< G4double >::point().
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inline |
Returns the free member of the plane equation: a*x+b*y+c*z+d=0.
Plane3D.h 파일의 86 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음에 의해서 참조됨 : G4VSceneHandler::CreateSectionSolid(), HepGeom::Plane3D< G4double >::distance(), HepGeom::Plane3D< G4double >::operator!=(), HepGeom::Plane3D< G4double >::operator==(), HepGeom::Plane3D< G4double >::point().
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Returns distance to the point.
Plane3D.h 파일의 102 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음에 의해서 참조됨 : HepGeom::Plane3D< G4double >::point().
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Returns normal.
Plane3D.h 파일의 90 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음에 의해서 참조됨 : G4ErrorPropagationNavigator::GetGlobalExitNormal(), G4ViewParameters::SceneModifyingCommands(), G4ErrorSurfaceTrajParam::SetParameters(), HepGeom::Plane3D< G4double >::transform().
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Returns projection of the point to the plane.
Plane3D.h 파일의 108 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음에 의해서 참조됨 : G4ViewParameters::SceneModifyingCommands().
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Returns projection of the origin to the plane.
Plane3D.h 파일의 115 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음에 의해서 참조됨 : HepGeom::Plane3D< G4double >::transform().
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Transformation by Transform3D.
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related |
Output to the stream.
Plane3D.cc 파일의 22 번째 라인에서 정의되었습니다.
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related |
Output to the stream.
Plane3D.cc 파일의 29 번째 라인에서 정의되었습니다.
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