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HepGeom::Plane3D< T > 클래스 템플릿 참조

#include <Plane3D.h>

Public 멤버 함수

 Plane3D ()
 
 Plane3D (T a1, T b1, T c1, T d1)
 
 Plane3D (const Normal3D< T > &n, const Point3D< T > &p)
 
 Plane3D (const Point3D< T > &p1, const Point3D< T > &p2, const Point3D< T > &p3)
 
 Plane3D (const Plane3D< float > &p)
 
 ~Plane3D ()
 
Plane3D< T > & operator= (const Plane3D< T > &p)
 
a () const
 
b () const
 
c () const
 
d () const
 
Normal3D< T > normal () const
 
Plane3D< T > & normalize ()
 
distance (const Point3D< T > &p) const
 
Point3D< T > point (const Point3D< T > &p) const
 
Point3D< T > point () const
 
bool operator== (const Plane3D< T > &p) const
 
bool operator!= (const Plane3D< T > &p) const
 
Plane3D< T > & transform (const Transform3D &m)
 

Protected 속성

a_
 
b_
 
c_
 
d_
 

관련된 함수들

(다음은 멤버 함수들이 아닙니다. 주의하십시오.)

std::ostream & operator<< (std::ostream &os, const Plane3D< float > &p)
 
std::ostream & operator<< (std::ostream &os, const Plane3D< double > &p)
 

상세한 설명

template<class T>
class HepGeom::Plane3D< T >

Template class for geometrical plane in 3D.

작성자
Evgeni Chernyaev Evgue.nosp@m.ni.T.nosp@m.chern.nosp@m.iaev.nosp@m.@cern.nosp@m..ch

Plane3D.h 파일의 29 번째 라인에서 정의되었습니다.

생성자 & 소멸자 문서화

template<class T>
HepGeom::Plane3D< T >::Plane3D ( )
inline

Default constructor - creates plane z=0.

Plane3D.h 파일의 36 번째 라인에서 정의되었습니다.

template<class T>
HepGeom::Plane3D< T >::Plane3D ( a1,
b1,
c1,
d1 
)
inline

Constructor from four numbers - creates plane a*x+b*y+c*z+d=0.

Plane3D.h 파일의 40 번째 라인에서 정의되었습니다.

template<class T>
HepGeom::Plane3D< T >::Plane3D ( const Normal3D< T > &  n,
const Point3D< T > &  p 
)
inline

Constructor from normal and point.

Plane3D.h 파일의 44 번째 라인에서 정의되었습니다.

template<class T>
HepGeom::Plane3D< T >::Plane3D ( const Point3D< T > &  p1,
const Point3D< T > &  p2,
const Point3D< T > &  p3 
)
inline

Constructor from three points.

Plane3D.h 파일의 49 번째 라인에서 정의되었습니다.

template<class T>
HepGeom::Plane3D< T >::Plane3D ( const Plane3D< float > &  p)
inline

Copy constructor. Plane3D<double> has two constructors: from Plane3D<double> (provided by compiler) and from Plane3D<float> (defined in this file). Plane3D<float> has only the last one.

Plane3D.h 파일의 62 번째 라인에서 정의되었습니다.

template<class T>
HepGeom::Plane3D< T >::~Plane3D ( )
inline

Destructor.

Plane3D.h 파일의 67 번째 라인에서 정의되었습니다.

멤버 함수 문서화

template<class T>
T HepGeom::Plane3D< T >::a ( ) const
inline

Returns the a-coefficient in the plane equation: a*x+b*y+c*z+d=0.

Plane3D.h 파일의 77 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : G4VSceneHandler::CreateSectionSolid(), HepGeom::Plane3D< G4double >::distance(), HepGeom::Plane3D< G4double >::operator!=(), HepGeom::Plane3D< G4double >::operator==(), HepGeom::Plane3D< G4double >::point().

template<class T>
T HepGeom::Plane3D< T >::b ( ) const
inline

Returns the b-coefficient in the plane equation: a*x+b*y+c*z+d=0.

Plane3D.h 파일의 80 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : G4VSceneHandler::CreateSectionSolid(), HepGeom::Plane3D< G4double >::distance(), HepGeom::Plane3D< G4double >::operator!=(), HepGeom::Plane3D< G4double >::operator==(), HepGeom::Plane3D< G4double >::point().

template<class T>
T HepGeom::Plane3D< T >::c ( ) const
inline

Returns the c-coefficient in the plane equation: a*x+b*y+c*z+d=0.

Plane3D.h 파일의 83 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : G4VSceneHandler::CreateSectionSolid(), HepGeom::Plane3D< G4double >::distance(), HepGeom::Plane3D< G4double >::operator!=(), HepGeom::Plane3D< G4double >::operator==(), HepGeom::Plane3D< G4double >::point().

template<class T>
T HepGeom::Plane3D< T >::d ( ) const
inline

Returns the free member of the plane equation: a*x+b*y+c*z+d=0.

Plane3D.h 파일의 86 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : G4VSceneHandler::CreateSectionSolid(), HepGeom::Plane3D< G4double >::distance(), HepGeom::Plane3D< G4double >::operator!=(), HepGeom::Plane3D< G4double >::operator==(), HepGeom::Plane3D< G4double >::point().

template<class T>
T HepGeom::Plane3D< T >::distance ( const Point3D< T > &  p) const
inline

Returns distance to the point.

Plane3D.h 파일의 102 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : HepGeom::Plane3D< G4double >::point().

template<class T>
Normal3D<T> HepGeom::Plane3D< T >::normal ( ) const
inline
template<class T>
Plane3D<T>& HepGeom::Plane3D< T >::normalize ( )
inline

Normalization.

Plane3D.h 파일의 94 번째 라인에서 정의되었습니다.

template<class T>
bool HepGeom::Plane3D< T >::operator!= ( const Plane3D< T > &  p) const
inline

Test for inequality.

Plane3D.h 파일의 128 번째 라인에서 정의되었습니다.

template<class T>
Plane3D<T>& HepGeom::Plane3D< T >::operator= ( const Plane3D< T > &  p)
inline

Assignment.

Plane3D.h 파일의 71 번째 라인에서 정의되었습니다.

template<class T>
bool HepGeom::Plane3D< T >::operator== ( const Plane3D< T > &  p) const
inline

Test for equality.

Plane3D.h 파일의 122 번째 라인에서 정의되었습니다.

template<class T>
Point3D<T> HepGeom::Plane3D< T >::point ( const Point3D< T > &  p) const
inline

Returns projection of the point to the plane.

Plane3D.h 파일의 108 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : G4ViewParameters::SceneModifyingCommands().

template<class T>
Point3D<T> HepGeom::Plane3D< T >::point ( ) const
inline

Returns projection of the origin to the plane.

Plane3D.h 파일의 115 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음에 의해서 참조됨 : HepGeom::Plane3D< G4double >::transform().

template<class T>
Plane3D<T>& HepGeom::Plane3D< T >::transform ( const Transform3D m)
inline

Transformation by Transform3D.

Plane3D.h 파일의 134 번째 라인에서 정의되었습니다.

Friend, 그리고 관련된 함수 문서화

template<class T>
std::ostream & operator<< ( std::ostream &  os,
const Plane3D< float > &  p 
)
related

Output to the stream.

Plane3D.cc 파일의 22 번째 라인에서 정의되었습니다.

template<class T>
std::ostream & operator<< ( std::ostream &  os,
const Plane3D< double > &  p 
)
related

Output to the stream.

Plane3D.cc 파일의 29 번째 라인에서 정의되었습니다.

멤버 데이타 문서화

template<class T>
T HepGeom::Plane3D< T >::a_
protected
template<class T>
T HepGeom::Plane3D< T >::b_
protected
template<class T>
T HepGeom::Plane3D< T >::c_
protected
template<class T>
T HepGeom::Plane3D< T >::d_
protected

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