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HepGeom::Point3D< float > 클래스 템플릿 참조

#include <Point3D.h>

HepGeom::Point3D< float >에 대한 상속 다이어그램 :
HepGeom::BasicVector3D< float >

Public 타입

enum  
 

Public 멤버 함수

 Point3D ()
 
 Point3D (float x1, float y1, float z1)
 
 Point3D (const float *a)
 
 Point3D (const Point3D< float > &v)
 
 Point3D (const BasicVector3D< float > &v)
 
 ~Point3D ()
 
Point3D< float > & operator= (const Point3D< float > &v)
 
Point3D< float > & operator= (const BasicVector3D< float > &v)
 
float distance2 () const
 
float distance2 (const Point3D< float > &p) const
 
float distance () const
 
float distance (const Point3D< float > &p) const
 
Point3D< float > & transform (const Transform3D &m)
 
 operator float * ()
 
 operator const float * () const
 
 operator CLHEP::Hep3Vector () const
 
BasicVector3D< float > & operator+= (const BasicVector3D< float > &v)
 
BasicVector3D< float > & operator-= (const BasicVector3D< float > &v)
 
BasicVector3D< float > & operator*= (double a)
 
BasicVector3D< float > & operator/= (double a)
 
float operator() (int i) const
 
float & operator() (int i)
 
float operator[] (int i) const
 
float & operator[] (int i)
 
float x () const
 
float y () const
 
float z () const
 
void setX (floata)
 
void setY (floata)
 
void setZ (floata)
 
void set (floatx1, floaty1, floatz1)
 
float perp2 () const
 
float perp2 (const BasicVector3D< float > &v) const
 
float perp () const
 
float perp (const BasicVector3D< float > &v) const
 
float rho () const
 
void setPerp (floatrh)
 
float mag2 () const
 
float mag () const
 
float r () const
 
float phi () const
 
float theta () const
 
float cosTheta () const
 
float getR () const
 
float getPhi () const
 
float getTheta () const
 
void setMag (floatma)
 
void setR (floatma)
 
void setPhi (floatph)
 
void setTheta (floatth)
 
float pseudoRapidity () const
 
float eta () const
 
float getEta () const
 
void setEta (floata)
 
float dot (const BasicVector3D< float > &v) const
 
BasicVector3D< float > cross (const BasicVector3D< float > &v) const
 
float angle (const BasicVector3D< float > &v) const
 
BasicVector3D< float > unit () const
 
BasicVector3D< float > orthogonal () const
 
BasicVector3D< float > & rotateX (floata)
 
BasicVector3D< float > & rotateY (floata)
 
BasicVector3D< float > & rotateZ (floata)
 
BasicVector3D< float > & rotate (floata, const BasicVector3D< float > &v)
 

Protected 속성

float v_ [3]
 

상세한 설명

template<>
class HepGeom::Point3D< float >

Geometrical 3D Point with components of float type.

작성자
Evgeni Chernyaev Evgue.nosp@m.ni.T.nosp@m.chern.nosp@m.iaev.nosp@m.@cern.nosp@m..ch

Point3D.h 파일의 43 번째 라인에서 정의되었습니다.

멤버 열거형 문서화

anonymous enum
inherited

Safe indexing of the coordinates when using with matrices, arrays, etc.

BasicVector3D.h 파일의 41 번째 라인에서 정의되었습니다.

생성자 & 소멸자 문서화

HepGeom::Point3D< float >::Point3D ( )
inline

Default constructor.

Point3D.h 파일의 47 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::Point3D< float >::Point3D ( float  x1,
float  y1,
float  z1 
)
inline

Constructor from three numbers.

Point3D.h 파일의 51 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::Point3D< float >::Point3D ( const float *  a)
inlineexplicit

Constructor from array of floats.

Point3D.h 파일의 55 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::Point3D< float >::Point3D ( const Point3D< float > &  v)
inline

Copy constructor.

Point3D.h 파일의 60 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::Point3D< float >::Point3D ( const BasicVector3D< float > &  v)
inline

Constructor from BasicVector3D<float>.

Point3D.h 파일의 64 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::Point3D< float >::~Point3D ( )
inline

Destructor.

Point3D.h 파일의 68 번째 라인에서 정의되었습니다.

멤버 함수 문서화

float HepGeom::BasicVector3D< float >::angle ( const BasicVector3D< float > &  v) const
inherited

Returns angle w.r.t. another vector.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::cosTheta ( ) const
inlineinherited

Gets cosine of polar angle.

BasicVector3D.h 파일의 211 번째 라인에서 정의되었습니다.

BasicVector3D<float > HepGeom::BasicVector3D< float >::cross ( const BasicVector3D< float > &  v) const
inlineinherited

Vector product.

BasicVector3D.h 파일의 275 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::Point3D< float >::distance ( ) const
inline

Returns distance to the origin.

Point3D.h 파일의 95 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::Point3D< float >::distance ( const Point3D< float > &  p) const
inline

Returns distance to the point.

Point3D.h 파일의 99 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::Point3D< float >::distance2 ( ) const
inline

Returns distance to the origin squared.

Point3D.h 파일의 84 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음을 참조함 : HepGeom::BasicVector3D< T >::mag2().

float HepGeom::Point3D< float >::distance2 ( const Point3D< float > &  p) const
inline

Returns distance to the point squared.

Point3D.h 파일의 88 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음을 참조함 : HepGeom::BasicVector3D< T >::x(), HepGeom::BasicVector3D< T >::y(), HepGeom::BasicVector3D< T >::z().

float HepGeom::BasicVector3D< float >::dot ( const BasicVector3D< float > &  v) const
inlineinherited

Scalar product.

BasicVector3D.h 파일의 269 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::eta ( ) const
inlineinherited

Gets pseudo-rapidity.

BasicVector3D.h 파일의 254 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::getEta ( ) const
inlineinherited

Gets pseudo-rapidity.

BasicVector3D.h 파일의 257 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::getPhi ( ) const
inlineinherited

Gets phi-component in spherical coordinate system

BasicVector3D.h 파일의 218 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::getR ( ) const
inlineinherited

Gets r-component in spherical coordinate system

BasicVector3D.h 파일의 215 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::getTheta ( ) const
inlineinherited

Gets theta-component in spherical coordinate system

BasicVector3D.h 파일의 221 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::mag ( ) const
inlineinherited

Gets magnitude of the vector.

BasicVector3D.h 파일의 195 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::mag2 ( ) const
inlineinherited

Gets magnitude squared of the vector.

BasicVector3D.h 파일의 192 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::BasicVector3D< float >::operator CLHEP::Hep3Vector ( ) const
inlineinherited

Conversion (cast) to CLHEP::Hep3Vector. This operator is needed only for backward compatibility and in principle should not exit.

BasicVector3D.h 파일의 85 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::BasicVector3D< float >::operator const float * ( ) const
inlineinherited

Conversion (cast) to ordinary const array.

BasicVector3D.h 파일의 78 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::BasicVector3D< float >::operator float * ( )
inlineinherited

Conversion (cast) to ordinary array.

BasicVector3D.h 파일의 74 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::operator() ( int  i) const
inlineinherited

Gets components by index.

BasicVector3D.h 파일의 123 번째 라인에서 정의되었습니다.

float & HepGeom::BasicVector3D< float >::operator() ( int  i)
inlineinherited

Sets components by index.

BasicVector3D.h 파일의 130 번째 라인에서 정의되었습니다.

BasicVector3D<float >& HepGeom::BasicVector3D< float >::operator*= ( double  a)
inlineinherited

Multiplication by scalar.

BasicVector3D.h 파일의 108 번째 라인에서 정의되었습니다.

BasicVector3D<float >& HepGeom::BasicVector3D< float >::operator+= ( const BasicVector3D< float > &  v)
inlineinherited

Addition.

BasicVector3D.h 파일의 98 번째 라인에서 정의되었습니다.

BasicVector3D<float >& HepGeom::BasicVector3D< float >::operator-= ( const BasicVector3D< float > &  v)
inlineinherited

Subtraction.

BasicVector3D.h 파일의 103 번째 라인에서 정의되었습니다.

BasicVector3D<float >& HepGeom::BasicVector3D< float >::operator/= ( double  a)
inlineinherited

Division by scalar.

BasicVector3D.h 파일의 113 번째 라인에서 정의되었습니다.

Point3D<float>& HepGeom::Point3D< float >::operator= ( const Point3D< float > &  v)
inline

Assignment.

Point3D.h 파일의 72 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음을 참조함 : HepGeom::BasicVector3D< T >::set(), HepGeom::BasicVector3D< T >::x(), HepGeom::BasicVector3D< T >::y(), HepGeom::BasicVector3D< T >::z().

Point3D<float>& HepGeom::Point3D< float >::operator= ( const BasicVector3D< float > &  v)
inline
float HepGeom::BasicVector3D< float >::operator[] ( int  i) const
inlineinherited

Gets components by index.

BasicVector3D.h 파일의 126 번째 라인에서 정의되었습니다.

float & HepGeom::BasicVector3D< float >::operator[] ( int  i)
inlineinherited

Sets components by index.

BasicVector3D.h 파일의 133 번째 라인에서 정의되었습니다.

BasicVector3D<float > HepGeom::BasicVector3D< float >::orthogonal ( ) const
inlineinherited

Returns orthogonal vector.

BasicVector3D.h 파일의 312 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::perp ( ) const
inlineinherited

Gets transverse component.

BasicVector3D.h 파일의 172 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::perp ( const BasicVector3D< float > &  v) const
inlineinherited

Returns transverse component w.r.t. given axis.

BasicVector3D.h 파일의 290 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::perp2 ( ) const
inlineinherited

Gets transverse component squared.

BasicVector3D.h 파일의 169 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::perp2 ( const BasicVector3D< float > &  v) const
inlineinherited

Returns transverse component w.r.t. given axis squared.

BasicVector3D.h 파일의 283 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::phi ( ) const
inlineinherited

Gets azimuth angle.

BasicVector3D.h 파일의 201 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::pseudoRapidity ( ) const
inherited

Gets pseudo-rapidity: -ln(tan(theta/2))

float HepGeom::BasicVector3D< float >::r ( ) const
inlineinherited

Gets r-component in spherical coordinate system

BasicVector3D.h 파일의 198 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::rho ( ) const
inlineinherited

Gets rho-component in cylindrical coordinate system

BasicVector3D.h 파일의 175 번째 라인에서 정의되었습니다.

BasicVector3D<float >& HepGeom::BasicVector3D< float >::rotate ( float  a,
const BasicVector3D< float > &  v 
)
inherited

Rotates around the axis specified by another vector.

BasicVector3D<float >& HepGeom::BasicVector3D< float >::rotateX ( float  a)
inherited

Rotates around x-axis.

BasicVector3D<float >& HepGeom::BasicVector3D< float >::rotateY ( float  a)
inherited

Rotates around y-axis.

BasicVector3D<float >& HepGeom::BasicVector3D< float >::rotateZ ( float  a)
inherited

Rotates around z-axis.

void HepGeom::BasicVector3D< float >::set ( float  x1,
float  y1,
float  z1 
)
inlineinherited

Sets components in cartesian coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 161 번째 라인에서 정의되었습니다.

void HepGeom::BasicVector3D< float >::setEta ( float  a)
inherited

Sets pseudo-rapidity, keeping magnitude and phi fixed.

void HepGeom::BasicVector3D< float >::setMag ( float  ma)
inlineinherited

Sets magnitude.

BasicVector3D.h 파일의 225 번째 라인에서 정의되었습니다.

void HepGeom::BasicVector3D< float >::setPerp ( float  rh)
inlineinherited

Sets transverse component keeping phi and z constant.

BasicVector3D.h 파일의 179 번째 라인에서 정의되었습니다.

void HepGeom::BasicVector3D< float >::setPhi ( float  ph)
inlineinherited

Sets phi-component in spherical coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 236 번째 라인에서 정의되었습니다.

void HepGeom::BasicVector3D< float >::setR ( float  ma)
inlineinherited

Sets r-component in spherical coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 233 번째 라인에서 정의되었습니다.

void HepGeom::BasicVector3D< float >::setTheta ( float  th)
inlineinherited

Sets theta-component in spherical coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 239 번째 라인에서 정의되었습니다.

void HepGeom::BasicVector3D< float >::setX ( float  a)
inlineinherited

Sets x-component in cartesian coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 151 번째 라인에서 정의되었습니다.

void HepGeom::BasicVector3D< float >::setY ( float  a)
inlineinherited

Sets y-component in cartesian coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 154 번째 라인에서 정의되었습니다.

void HepGeom::BasicVector3D< float >::setZ ( float  a)
inlineinherited

Sets z-component in cartesian coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 157 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::theta ( ) const
inlineinherited

Gets polar angle.

BasicVector3D.h 파일의 206 번째 라인에서 정의되었습니다.

Point3D< float > & HepGeom::Point3D< float >::transform ( const Transform3D m)
BasicVector3D<float > HepGeom::BasicVector3D< float >::unit ( ) const
inlineinherited

Returns unit vector parallel to this.

BasicVector3D.h 파일의 304 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::x ( ) const
inlineinherited

Gets x-component in cartesian coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 141 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::y ( ) const
inlineinherited

Gets y-component in cartesian coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 144 번째 라인에서 정의되었습니다.

float HepGeom::BasicVector3D< float >::z ( ) const
inlineinherited

Gets z-component in cartesian coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 147 번째 라인에서 정의되었습니다.

멤버 데이타 문서화

float HepGeom::BasicVector3D< float >::v_[3]
protectedinherited

BasicVector3D.h 파일의 29 번째 라인에서 정의되었습니다.


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