Geant4  v4-10.4-release
 모두 클래스 네임스페이스들 파일들 함수 변수 타입정의 열거형 타입 열거형 멤버 Friends 매크로 그룹들 페이지들
Public 타입 | Public 멤버 함수 | Protected 속성 | 모든 멤버 목록
HepGeom::Normal3D< double > 클래스 템플릿 참조

#include <Normal3D.h>

HepGeom::Normal3D< double >에 대한 상속 다이어그램 :
HepGeom::BasicVector3D< double >

Public 타입

enum  
 

Public 멤버 함수

 Normal3D ()
 
 Normal3D (double x1, double y1, double z1)
 
 Normal3D (const float *a)
 
 Normal3D (const double *a)
 
 Normal3D (const Normal3D< double > &v)
 
 Normal3D (const BasicVector3D< float > &v)
 
 Normal3D (const BasicVector3D< double > &v)
 
 ~Normal3D ()
 
 Normal3D (const CLHEP::Hep3Vector &v)
 
 operator CLHEP::Hep3Vector () const
 
Normal3D< double > & operator= (const Normal3D< double > &v)
 
Normal3D< double > & operator= (const BasicVector3D< float > &v)
 
Normal3D< double > & operator= (const BasicVector3D< double > &v)
 
Normal3D< double > & transform (const Transform3D &m)
 
 operator double * ()
 
 operator const double * () const
 
BasicVector3D< double > & operator+= (const BasicVector3D< double > &v)
 
BasicVector3D< double > & operator-= (const BasicVector3D< double > &v)
 
BasicVector3D< double > & operator*= (double a)
 
BasicVector3D< double > & operator/= (double a)
 
double operator() (int i) const
 
double & operator() (int i)
 
double operator[] (int i) const
 
double & operator[] (int i)
 
double x () const
 
double y () const
 
double z () const
 
void setX (doublea)
 
void setY (doublea)
 
void setZ (doublea)
 
void set (doublex1, doubley1, doublez1)
 
double perp2 () const
 
double perp2 (const BasicVector3D< double > &v) const
 
double perp () const
 
double perp (const BasicVector3D< double > &v) const
 
double rho () const
 
void setPerp (doublerh)
 
double mag2 () const
 
double mag () const
 
double r () const
 
double phi () const
 
double theta () const
 
double cosTheta () const
 
double getR () const
 
double getPhi () const
 
double getTheta () const
 
void setMag (doublema)
 
void setR (doublema)
 
void setPhi (doubleph)
 
void setTheta (doubleth)
 
double pseudoRapidity () const
 
double eta () const
 
double getEta () const
 
void setEta (doublea)
 
double dot (const BasicVector3D< double > &v) const
 
BasicVector3D< double > cross (const BasicVector3D< double > &v) const
 
double angle (const BasicVector3D< double > &v) const
 
BasicVector3D< double > unit () const
 
BasicVector3D< double > orthogonal () const
 
BasicVector3D< double > & rotateX (doublea)
 
BasicVector3D< double > & rotateY (doublea)
 
BasicVector3D< double > & rotateZ (doublea)
 
BasicVector3D< double > & rotate (doublea, const BasicVector3D< double > &v)
 

Protected 속성

double v_ [3]
 

상세한 설명

template<>
class HepGeom::Normal3D< double >

Geometrical 3D Normal with components of double type.

작성자
Evgeni Chernyaev Evgue.nosp@m.ni.T.nosp@m.chern.nosp@m.iaev.nosp@m.@cern.nosp@m..ch

Normal3D.h 파일의 101 번째 라인에서 정의되었습니다.

멤버 열거형 문서화

anonymous enum
inherited

Safe indexing of the coordinates when using with matrices, arrays, etc.

BasicVector3D.h 파일의 41 번째 라인에서 정의되었습니다.

생성자 & 소멸자 문서화

HepGeom::Normal3D< double >::Normal3D ( )
inline

Default constructor.

Normal3D.h 파일의 105 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::Normal3D< double >::Normal3D ( double  x1,
double  y1,
double  z1 
)
inline

Constructor from three numbers.

Normal3D.h 파일의 109 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::Normal3D< double >::Normal3D ( const float *  a)
inlineexplicit

Constructor from array of floats.

Normal3D.h 파일의 113 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::Normal3D< double >::Normal3D ( const double *  a)
inlineexplicit

Constructor from array of doubles.

Normal3D.h 파일의 118 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::Normal3D< double >::Normal3D ( const Normal3D< double > &  v)
inline

Copy constructor.

Normal3D.h 파일의 123 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::Normal3D< double >::Normal3D ( const BasicVector3D< float > &  v)
inline

Constructor from BasicVector3D<float>.

Normal3D.h 파일의 127 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::Normal3D< double >::Normal3D ( const BasicVector3D< double > &  v)
inline

Constructor from BasicVector3D<double>.

Normal3D.h 파일의 131 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::Normal3D< double >::~Normal3D ( )
inline

Destructor.

Normal3D.h 파일의 135 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::Normal3D< double >::Normal3D ( const CLHEP::Hep3Vector v)
inline

Constructor from CLHEP::Hep3Vector. This constructor is needed only for backward compatibility and in principle should be absent.

Normal3D.h 파일의 142 번째 라인에서 정의되었습니다.

멤버 함수 문서화

double HepGeom::BasicVector3D< double >::angle ( const BasicVector3D< double > &  v) const
inherited

Returns angle w.r.t. another vector.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::cosTheta ( ) const
inlineinherited

Gets cosine of polar angle.

BasicVector3D.h 파일의 211 번째 라인에서 정의되었습니다.

BasicVector3D<double > HepGeom::BasicVector3D< double >::cross ( const BasicVector3D< double > &  v) const
inlineinherited

Vector product.

BasicVector3D.h 파일의 275 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::dot ( const BasicVector3D< double > &  v) const
inlineinherited

Scalar product.

BasicVector3D.h 파일의 269 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::eta ( ) const
inlineinherited

Gets pseudo-rapidity.

BasicVector3D.h 파일의 254 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::getEta ( ) const
inlineinherited

Gets pseudo-rapidity.

BasicVector3D.h 파일의 257 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::getPhi ( ) const
inlineinherited

Gets phi-component in spherical coordinate system

BasicVector3D.h 파일의 218 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::getR ( ) const
inlineinherited

Gets r-component in spherical coordinate system

BasicVector3D.h 파일의 215 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::getTheta ( ) const
inlineinherited

Gets theta-component in spherical coordinate system

BasicVector3D.h 파일의 221 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::mag ( ) const
inlineinherited

Gets magnitude of the vector.

BasicVector3D.h 파일의 195 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::mag2 ( ) const
inlineinherited

Gets magnitude squared of the vector.

BasicVector3D.h 파일의 192 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::Normal3D< double >::operator CLHEP::Hep3Vector ( ) const
inline

Conversion (cast) to CLHEP::Hep3Vector. This operator is needed only for backward compatibility and in principle should not exit.

Normal3D.h 파일의 150 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음을 참조함 : HepGeom::BasicVector3D< T >::x(), HepGeom::BasicVector3D< T >::y(), HepGeom::BasicVector3D< T >::z().

HepGeom::BasicVector3D< double >::operator const double * ( ) const
inlineinherited

Conversion (cast) to ordinary const array.

BasicVector3D.h 파일의 78 번째 라인에서 정의되었습니다.

HepGeom::BasicVector3D< double >::operator double * ( )
inlineinherited

Conversion (cast) to ordinary array.

BasicVector3D.h 파일의 74 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::operator() ( int  i) const
inlineinherited

Gets components by index.

BasicVector3D.h 파일의 123 번째 라인에서 정의되었습니다.

double & HepGeom::BasicVector3D< double >::operator() ( int  i)
inlineinherited

Sets components by index.

BasicVector3D.h 파일의 130 번째 라인에서 정의되었습니다.

BasicVector3D<double >& HepGeom::BasicVector3D< double >::operator*= ( double  a)
inlineinherited

Multiplication by scalar.

BasicVector3D.h 파일의 108 번째 라인에서 정의되었습니다.

BasicVector3D<double >& HepGeom::BasicVector3D< double >::operator+= ( const BasicVector3D< double > &  v)
inlineinherited

Addition.

BasicVector3D.h 파일의 98 번째 라인에서 정의되었습니다.

BasicVector3D<double >& HepGeom::BasicVector3D< double >::operator-= ( const BasicVector3D< double > &  v)
inlineinherited

Subtraction.

BasicVector3D.h 파일의 103 번째 라인에서 정의되었습니다.

BasicVector3D<double >& HepGeom::BasicVector3D< double >::operator/= ( double  a)
inlineinherited

Division by scalar.

BasicVector3D.h 파일의 113 번째 라인에서 정의되었습니다.

Normal3D<double>& HepGeom::Normal3D< double >::operator= ( const Normal3D< double > &  v)
inline

Assignment.

Normal3D.h 파일의 154 번째 라인에서 정의되었습니다.

다음을 참조함 : HepGeom::BasicVector3D< T >::set(), HepGeom::BasicVector3D< T >::x(), HepGeom::BasicVector3D< T >::y(), HepGeom::BasicVector3D< T >::z().

Normal3D<double>& HepGeom::Normal3D< double >::operator= ( const BasicVector3D< float > &  v)
inline
Normal3D<double>& HepGeom::Normal3D< double >::operator= ( const BasicVector3D< double > &  v)
inline
double HepGeom::BasicVector3D< double >::operator[] ( int  i) const
inlineinherited

Gets components by index.

BasicVector3D.h 파일의 126 번째 라인에서 정의되었습니다.

double & HepGeom::BasicVector3D< double >::operator[] ( int  i)
inlineinherited

Sets components by index.

BasicVector3D.h 파일의 133 번째 라인에서 정의되었습니다.

BasicVector3D<double > HepGeom::BasicVector3D< double >::orthogonal ( ) const
inlineinherited

Returns orthogonal vector.

BasicVector3D.h 파일의 312 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::perp ( ) const
inlineinherited

Gets transverse component.

BasicVector3D.h 파일의 172 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::perp ( const BasicVector3D< double > &  v) const
inlineinherited

Returns transverse component w.r.t. given axis.

BasicVector3D.h 파일의 290 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::perp2 ( ) const
inlineinherited

Gets transverse component squared.

BasicVector3D.h 파일의 169 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::perp2 ( const BasicVector3D< double > &  v) const
inlineinherited

Returns transverse component w.r.t. given axis squared.

BasicVector3D.h 파일의 283 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::phi ( ) const
inlineinherited

Gets azimuth angle.

BasicVector3D.h 파일의 201 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::pseudoRapidity ( ) const
inherited

Gets pseudo-rapidity: -ln(tan(theta/2))

double HepGeom::BasicVector3D< double >::r ( ) const
inlineinherited

Gets r-component in spherical coordinate system

BasicVector3D.h 파일의 198 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::rho ( ) const
inlineinherited

Gets rho-component in cylindrical coordinate system

BasicVector3D.h 파일의 175 번째 라인에서 정의되었습니다.

BasicVector3D<double >& HepGeom::BasicVector3D< double >::rotate ( double  a,
const BasicVector3D< double > &  v 
)
inherited

Rotates around the axis specified by another vector.

BasicVector3D<double >& HepGeom::BasicVector3D< double >::rotateX ( double  a)
inherited

Rotates around x-axis.

BasicVector3D<double >& HepGeom::BasicVector3D< double >::rotateY ( double  a)
inherited

Rotates around y-axis.

BasicVector3D<double >& HepGeom::BasicVector3D< double >::rotateZ ( double  a)
inherited

Rotates around z-axis.

void HepGeom::BasicVector3D< double >::set ( double  x1,
double  y1,
double  z1 
)
inlineinherited

Sets components in cartesian coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 161 번째 라인에서 정의되었습니다.

void HepGeom::BasicVector3D< double >::setEta ( double  a)
inherited

Sets pseudo-rapidity, keeping magnitude and phi fixed.

void HepGeom::BasicVector3D< double >::setMag ( double  ma)
inlineinherited

Sets magnitude.

BasicVector3D.h 파일의 225 번째 라인에서 정의되었습니다.

void HepGeom::BasicVector3D< double >::setPerp ( double  rh)
inlineinherited

Sets transverse component keeping phi and z constant.

BasicVector3D.h 파일의 179 번째 라인에서 정의되었습니다.

void HepGeom::BasicVector3D< double >::setPhi ( double  ph)
inlineinherited

Sets phi-component in spherical coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 236 번째 라인에서 정의되었습니다.

void HepGeom::BasicVector3D< double >::setR ( double  ma)
inlineinherited

Sets r-component in spherical coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 233 번째 라인에서 정의되었습니다.

void HepGeom::BasicVector3D< double >::setTheta ( double  th)
inlineinherited

Sets theta-component in spherical coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 239 번째 라인에서 정의되었습니다.

void HepGeom::BasicVector3D< double >::setX ( double  a)
inlineinherited

Sets x-component in cartesian coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 151 번째 라인에서 정의되었습니다.

void HepGeom::BasicVector3D< double >::setY ( double  a)
inlineinherited

Sets y-component in cartesian coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 154 번째 라인에서 정의되었습니다.

void HepGeom::BasicVector3D< double >::setZ ( double  a)
inlineinherited

Sets z-component in cartesian coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 157 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::theta ( ) const
inlineinherited

Gets polar angle.

BasicVector3D.h 파일의 206 번째 라인에서 정의되었습니다.

Normal3D< double > & HepGeom::Normal3D< double >::transform ( const Transform3D m)
BasicVector3D<double > HepGeom::BasicVector3D< double >::unit ( ) const
inlineinherited

Returns unit vector parallel to this.

BasicVector3D.h 파일의 304 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::x ( ) const
inlineinherited

Gets x-component in cartesian coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 141 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::y ( ) const
inlineinherited

Gets y-component in cartesian coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 144 번째 라인에서 정의되었습니다.

double HepGeom::BasicVector3D< double >::z ( ) const
inlineinherited

Gets z-component in cartesian coordinate system.

BasicVector3D.h 파일의 147 번째 라인에서 정의되었습니다.

멤버 데이타 문서화

double HepGeom::BasicVector3D< double >::v_[3]
protectedinherited

BasicVector3D.h 파일의 29 번째 라인에서 정의되었습니다.


이 클래스에 대한 문서화 페이지는 다음의 파일들로부터 생성되었습니다.: