#include <F04FocusSolenoid.hh>
Public 멤버 함수 | |
F04FocusSolenoid (G4double, G4double, G4double, G4LogicalVolume *, G4ThreeVector) | |
Default constructor. 더 자세히 ... | |
virtual | ~F04FocusSolenoid () |
Destructor. 더 자세히 ... | |
void | SetHalf (G4bool h) |
Set F04FocusSolenoid to only half-focusing (default negative z) 더 자세히 ... | |
virtual void | AddFieldValue (const G4double point[4], G4double field[6]) const |
virtual G4double | GetLength () |
GetLength() returns the length of the solenoid. 더 자세히 ... | |
virtual G4double | GetWidth () |
GetWidth() returns the solenoid diameter. 더 자세히 ... | |
virtual G4double | GetHeight () |
GetHeight() returns the solenoid diameter. 더 자세히 ... | |
void | SetFringeZ (G4double z) |
SetFringeZ(G4double) sets the solenoid fringe field z-length. 더 자세히 ... | |
G4double | GetFringeZ () |
GetFringeZ() returns the solenoid fringe field z-length. 더 자세히 ... | |
G4bool | IsOutside (G4ThreeVector &local) const |
IsOutside() returns true when outside the solenoid. 더 자세히 ... | |
G4bool | IsWithin (G4ThreeVector &local) const |
IsWithin() returns true when inside the solenoid. 더 자세히 ... | |
void | Construct () |
the actual implementation constructs the F04ElementField 더 자세히 ... | |
void | SetMaxStep (G4double stp) |
SetMaxStep(G4double) sets the max. step size. 더 자세히 ... | |
G4double | GetMaxStep () |
GetMaxStep() returns the max. step size. 더 자세히 ... | |
void | SetColor (G4String c) |
SetColor(G4String) sets the color. 더 자세히 ... | |
G4String | GetColor () |
GetColor() returns the color. 더 자세히 ... | |
void | SetGlobalPoint (const G4double point[4]) |
bool | IsInBoundingBox (const G4double point[4]) const |
정적 Public 멤버 함수 | |
static G4VisAttributes * | GetVisAttribute (G4String color) |
GetVisAttribute() returns the appropriate G4VisAttributes. 더 자세히 ... | |
Protected 속성 | |
G4LogicalVolume * | fVolume |
G4AffineTransform | fGlobal2local |
Private 속성 | |
G4bool | fHalf |
G4double | fB1 |
G4double | fB2 |
F04FocusSolenoid.hh 파일의 42 번째 라인에서 정의되었습니다.
F04FocusSolenoid::F04FocusSolenoid | ( | G4double | Ba, |
G4double | Bb, | ||
G4double | fz, | ||
G4LogicalVolume * | lv, | ||
G4ThreeVector | c | ||
) |
|
inlinevirtual |
Destructor.
F04FocusSolenoid.hh 파일의 51 번째 라인에서 정의되었습니다.
AddFieldValue() adds the field for this solenoid into field[]. point[] is in global coordinates.
F04SimpleSolenoid(으)로부터 재구현되었습니다.
F04FocusSolenoid.cc 파일의 55 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : B(), fB1, fB2, F04ElementField::fGlobal2local, fHalf, G4AffineTransform::Inverse(), F04SimpleSolenoid::IsOutside(), local, G4AffineTransform::TransformAxis(), G4AffineTransform::TransformPoint(), CLHEP::Hep3Vector::z().
the actual implementation constructs the F04ElementField
F04ElementField.cc 파일의 74 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : F04ElementField::fCenter, F04ElementField::fGlobal2local, F04ElementField::fNavigator, F04ElementField::fVolume, F04ElementField::GetHeight(), G4TouchableHistory::GetHistory(), G4TouchableHistory::GetHistoryDepth(), F04ElementField::GetLength(), G4VPhysicalVolume::GetLogicalVolume(), G4NavigationHistory::GetTopTransform(), G4TransportationManager::GetTransportationManager(), G4TouchableHistory::GetVolume(), F04ElementField::GetWidth(), G4Navigator::GetWorldVolume(), G4AffineTransform::Inverse(), local, G4Navigator::LocateGlobalPointAndSetup(), G4TouchableHistory::MoveUpHistory(), F04ElementField::SetGlobalPoint(), G4Navigator::SetWorldVolume(), G4AffineTransform::TransformPoint(), CLHEP::Hep3Vector::x(), CLHEP::Hep3Vector::y(), CLHEP::Hep3Vector::z().
|
inlineinherited |
GetColor() returns the color.
F04ElementField.hh 파일의 90 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : F04ElementField::fColor.
|
inlineinherited |
GetFringeZ() returns the solenoid fringe field z-length.
F04SimpleSolenoid.hh 파일의 67 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : F04SimpleSolenoid::fFringeZ.
|
inlinevirtualinherited |
GetHeight() returns the solenoid diameter.
F04ElementField를 구현.
F04SimpleSolenoid.hh 파일의 61 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : F04SimpleSolenoid::fFieldRadius.
|
inlinevirtualinherited |
GetLength() returns the length of the solenoid.
F04ElementField를 구현.
F04SimpleSolenoid.hh 파일의 55 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : F04SimpleSolenoid::fFieldLength.
|
inlineinherited |
GetMaxStep() returns the max. step size.
F04ElementField.hh 파일의 80 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : F04ElementField::fMaxStep.
|
staticinherited |
GetVisAttribute() returns the appropriate G4VisAttributes.
F04ElementField.cc 파일의 125 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : blue, G4cout, G4endl, G4VisAttributes::GetInvisible(), red, G4VisAttributes::SetDaughtersInvisible().
다음에 의해서 참조됨 : F04ElementField::F04ElementField(), F04ElementField::SetColor().
|
inlinevirtualinherited |
GetWidth() returns the solenoid diameter.
F04ElementField를 구현.
F04SimpleSolenoid.hh 파일의 58 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : F04SimpleSolenoid::fFieldRadius.
|
inlineinherited |
IsInBoundingBox() returns true if the point is within the global bounding box - global coordinates.
F04ElementField.hh 파일의 113 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : F04ElementField::fMaxX, F04ElementField::fMaxY, F04ElementField::fMaxZ, F04ElementField::fMinX, F04ElementField::fMinY, F04ElementField::fMinZ.
다음에 의해서 참조됨 : F04GlobalField::GetFieldValue().
|
inherited |
IsOutside() returns true when outside the solenoid.
F04SimpleSolenoid.cc 파일의 76 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : F04SimpleSolenoid::fFieldLength, F04SimpleSolenoid::fFieldRadius, CLHEP::Hep3Vector::x(), CLHEP::Hep3Vector::y(), CLHEP::Hep3Vector::z().
다음에 의해서 참조됨 : AddFieldValue(), F04SimpleSolenoid::AddFieldValue().
|
inherited |
IsWithin() returns true when inside the solenoid.
F04SimpleSolenoid.cc 파일의 86 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : F04SimpleSolenoid::fFieldLength, F04SimpleSolenoid::fFieldRadius, CLHEP::Hep3Vector::x(), CLHEP::Hep3Vector::y(), CLHEP::Hep3Vector::z().
SetColor(G4String) sets the color.
F04ElementField.hh 파일의 83 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : F04ElementField::fColor, F04ElementField::fVolume, F04ElementField::GetVisAttribute(), G4LogicalVolume::SetVisAttributes().
다음에 의해서 참조됨 : F04GlobalField::ConstructField().
SetFringeZ(G4double) sets the solenoid fringe field z-length.
F04SimpleSolenoid.hh 파일의 64 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : F04SimpleSolenoid::fFringeZ, z.
SetGlobalPoint() ensures that the point is within the global bounding box of this ElementField's global coordinates. Normally called 8 times for the corners of the local bounding box, after a local->global coordinate transform. If never called, the global bounding box is infinite. BEWARE: if called only once, the bounding box is just a point.
F04ElementField.hh 파일의 101 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : DBL_MAX, F04ElementField::fMaxX, F04ElementField::fMaxY, F04ElementField::fMaxZ, F04ElementField::fMinX, F04ElementField::fMinY, F04ElementField::fMinZ.
다음에 의해서 참조됨 : F04ElementField::Construct().
Set F04FocusSolenoid to only half-focusing (default negative z)
F04FocusSolenoid.hh 파일의 54 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : fHalf.
SetMaxStep(G4double) sets the max. step size.
F04ElementField.hh 파일의 72 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음을 참조함 : F04ElementField::fMaxStep, F04ElementField::fUserLimits, F04ElementField::fVolume, G4UserLimits::SetMaxAllowedStep(), G4LogicalVolume::SetUserLimits().
다음에 의해서 참조됨 : F04GlobalField::ConstructField().
|
private |
F04FocusSolenoid.hh 파일의 64 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음에 의해서 참조됨 : AddFieldValue(), F04FocusSolenoid().
|
private |
F04FocusSolenoid.hh 파일의 65 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음에 의해서 참조됨 : AddFieldValue(), F04FocusSolenoid().
|
protectedinherited |
F04ElementField.hh 파일의 140 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음에 의해서 참조됨 : AddFieldValue(), F04SimpleSolenoid::AddFieldValue(), F04ElementField::Construct().
|
private |
F04FocusSolenoid.hh 파일의 62 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음에 의해서 참조됨 : AddFieldValue(), F04FocusSolenoid(), SetHalf().
|
protectedinherited |
F04ElementField.hh 파일의 138 번째 라인에서 정의되었습니다.
다음에 의해서 참조됨 : F04ElementField::Construct(), F04ElementField::F04ElementField(), F04SimpleSolenoid::F04SimpleSolenoid(), F04ElementField::SetColor(), F04ElementField::SetMaxStep().